Mooi Blond Beauty tips!

2014-12-11 09.58.43

Ik wil al een langere tijd de boeken uit me kast verkopen, de hoe overleef ik serie en al die andere boeken mogen van mij wel een weg. Ik bedacht om het via facebook te verkopen maar helaas werd het geen succes. Niet dat niemand ze wilde hebben, op een of andere vreemde manier konden ze mij geen prive bericht sturen en toen was ik het al snel zat. Ik heb er toen voor gekozen ze te verkopen via bol.com. Toen ik hier mee bezig was ontdekte ik een boekje dat ik een keer heb gehad van sinterklaas. Ik bladerde er even door heen en vond toen deze handige tips! Lees snel veder!

Allereerst start het boek met een voorwoord en een stukje over Piet Dröge. Al is dit niet zo heel leuk om te lezen vond ik zelf. Vervolgens staan er een aantal spelregels in. Het leek mij leuk deze met jullie te delen. De 10 spelregels gaan als volgt

  1. Trek je niet aan van modehuizen, make-up fabrikanten
  2. Houd je make-up eensvoudig, schoon en simpel
  3. Blijf zo dicht mogelijk bij je zelf
  4. Gebruik zo veel mogelijk multifunctionele producten
  5. Zorg dat je altijd en overal een emergency kit bij je hebt
  6. Zorg er voor dat je make-up tasje altijd up-to-date en schoon is
  7. Verzorg je zelf goed en met liefde
  8. Gebruik alleen make-up indien nodig
  9. Kies: of ogen of lippen
  10. Streef naar de make-up but no make up look

Dit zijn de 10 spelregels, in het boek worden ze per regel nog even uitgelegd. Vervolgens is het boek opgedeeld in de onderwerpen, The Beginning, Blushing, Eyes, Lips, Hair, Emergency & Feel Good Songs. Per onderdeel is alles uitgelegd en bevat het een aantal tips. Het leek me leuk om per onderdeel een tips met jullie te delen.

The Beginning

2014-12-11 09.31.49

Houd een washandje even onder een hete kraan, wring het uit en haal het als laatste nog even over je gezicht. Door de hitte (die werkt als een soort instant sroombadje) gaan je poriën openstaan en dat geeft een frisse look. Ook wordt e dagcréme sneller geabsorbeerd.

Blushing

2014-12-11 09.36.12

Houd de kleur ingetogen. Er is niets mis met een vrolijke look, maar e wilt voorkomen dat je er als een clown bijloopt. Kies dus een tint in de buurt van e huidtint, maar houd het wel fris. Kleuren die te veel naar het paars, beige of lever neigen, geven een doodse uitstraling.

Eyes

2014-12-11 09.37.22

Blenden is een term die gebruikt wordt om aan te geven dat e het moet mengen, mixen. In dit geval bedoelen we dat je de oogmake-up ,moet gaat mengen met de structuur van je huid. Dit doe je door het kwastje niet van de huid af te halen vanaf het moment dat je gaat blenden tot het moment dat alles er mooi en wollig uitziet. Wanneer je het kwastje tussentijds steeds van  de huid haalt, kun je hiermee een gestreepte of gevlekt effect veroorzaken. terwijl bij smokey de wazigheid de rokerighied van de kleur die als het ware om het oog heen zit belangrijk is.

Lips

2014-12-11 09.46.14

Zorg dat je altijd een frisse kleur neems, dus geen lipgloss met te veel blauwtinten er in zoals paars/lever en dergelijke

Hair

2014-12-11 09.46.34

Zorg ook weer bovenop voor genoeg vochtigheid wanneer je begint met föhnen. Wanneer het haar handdoekdroog is, krijs jet het mooiste resultaat.

Gebruik een platte borstel, dus geen ronde föhnborstel.

Emergency

2014-12-11 09.49.32

Gebruik waterproof mascara

Feel Good Songs

  1. You are so beautifull / Joe Cocker
  2. Beautiful / Cristina Aquilera
  3. Natrual Woman / No Doubt

 

Hopelijk vonden jullie het leuk en hebben jullie wat aan de tips, wil je nou meer tips of andere leuke nieuwe dingen leren? Er staat nog veel meer in dit boek dus raad ik het je zeker aan om te kopen. Hij is onder andere hier te koop!

Heb jij nog tips?

liefs,

2 gedachtes over “Mooi Blond Beauty tips!

Geef een reactie

