The Christmas Tag

Het is weer zo ver hoor, ik heb niets om over te schrijven vandaag. Daarom heb ik er voor gekozen een leuke tag te doen en omdat het bijna kerst is heb ik gekozen voor een kerst tag. Deze tag heb ik gevonden bij Lotte loves beauty. Zij deed deze Tag vorig jaar. De tag gaat over verschillende keuzes die mensen moeten maken met kerst. Lees snel veder om lekker in de kerst sfeer te komen!

Oogschaduw met kerst: zilver of goud?

Ik denk dat goud mij beter zal staan, het komt ook een beetje in de buurt van bruin wat ook weer een beetje veilig is. Zilver lijkt me ook mooi maar dan verwerkt in een smooky eye die ik deze kerst mogelijk wil gaan uitproberen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Echte kerstboom of een neppe?

Een echte natuurlijk, dat hoort gewoon zo. Het is alleen jammer, me vader heeft altijd een neppe gehad, al maakt hij tegenwoordig de gekste dingen met echte kerstbomen. Zo hadden we vorig jaar een kerstboom boven de eettafel hangen. En dit jaar heeft me vader gekozen voor twee kleine kerstbomen al weet ik nog niet hoe het er uit is komen te zien. We hadden ze wel gekocht toen ik laatst bij hem was maar hij wachten nog even met optuigen.

Mijn moeder had wel een echte en die heeft een aantal jaar geleden weer een neppe gekocht, dit jaar is het zelfs zo dat ze eigenlijk helemaal geen boom wilde, uiteindelijk is het een kant-en-klaren mini kerstboom geworden.

Maar het liefste zie ik een mooie volle echte kerstboom in de woonkamer staan.

Favoriete kerstliedje?

Om eerlijk te zijn vind ik kerst muziek zwaar vervelend, ik kan nog geen 10 minuten op de bank zitten met de radio aan en dan irriteer ik me al weer aan al de kerst muziek. Gewoon omdat het elk jaar de zelfde nummers zijn. Wel vind ik het liedje van Ariana Grande leuk Dear Santa.

Favoriete kerstfilm?

Hmm.. Ik geloof dat ik zo iemand ben die elk jaar alle versies van home alone kijkt op de bank en nog altijd zich dood lacht om bepaalde stukken.

Uit eten of zelf koken?

Zelf koken, ik vind het geweldig om in de keuken te staan. Me vader die maakt ook de afgelopen jaren heel kerst diner voor de familie. Ja een heus kerst diner met een voorafje, hoofdgerecht vaak nog een tussengerecht en natuurlijk een toetje. Elk jaar een heus succes en het liefste help ik hem heel de dag met de voorbereidingen.

Kerstfeestje: organiseren of bezoeken?

Dit vind ik een moeilijke, ik ben gek op het organiseren van dingen al lijkt het me leuker om gewoon naar een feest te gaan. Zelf heb ik enkel maar mijn kerstgala’s van school mogen bezoeken en ik heb dan dit jaar ook geen feestje te bezoeken, helaas. Maar denk dat ik het dan toch liever organiseer, dan wordt het zeker een sprookje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Favoriete cadeautje om te krijgen?

Ik hou van cadeautjes! hihi Al vind ik het super om te kopen, het is zo leuk om te ontrafelen want mensen graag zoude willen krijgen. Zelf vind ik het leuk om iets te krijgen wat ik niet had verwacht, een nieuw spel of iets als een stijltang.

Leukste kerstervaring tot nu?

Deze vraag vind ik moeilijk te beantwoorden, ik vind vaak ook kerst vervelend omdat ik heen en weer reis tussen mijn ouders, zeker nu ik na tweede kerst dag weer naar huis moet voor de verjaardag van me nichtje, vroeger kon ik dan nog blijven tot 29 december of zelfs met oud en nieuw. Denk dat de eerste keer op 29 december met heel de familie eten toch het leukste was. En vroeger toen we klein waren daar heb ik ook nog wel leuke herinneringen aan.

Witte kerst: ja of nee?

Ja natuurlijk! Maar dan wel een mooie witte kerst en niet dat zielige hoopje sneeuw dat we meestal hebben… Er moeit echt een mooi pak sneeuw liggen.

Kleuren in de kerstboom?

Ja hoor, geen hele regenboog maar een zacht roze boom vind ik zeker mooi of met mooi blauw. Al denk ik dat ik straks zelf best traditioneel zak blijven.

Jurkjes of winterse truien?

Een trui vind ik wat lekkerder en fijner zeker als ik thuis ben de hele dag. Een jurkje kan leuk zijn maar wel als je dan ergens anders bent of met het eten.

Vroeg opstaan of lang uitslapen met kerst?

Uitslapen, het is voor mij bijzonder als ik uitslaap dus laat me dan liggen, wel mag je me wekken rond een uur of 11 voor een gezamenlijk ontbijt. Daarna zal ik me waarschijnlijk toch weer in me bed bevinden omdat er niet zo veel te doen is.

Cadeautjes geven of krijgen?

Zoals ik al zei, ik vind het leuk om te geven en tja soms kan er dan ook een cadeautje voor mij tussen zitten. Want ja krijgen blijft ook leuk, al koop je het zelf. Maar geven vind ik toch het leukste.

Wat doe jij met kerst?

liefs,

4 gedachtes over “The Christmas Tag

Geef een reactie

