Hoe verlies je die feest kilo’s

Nieuw jaar betekend voor een hoop nieuwe goede voornemens, ook gaan een hoop mensen juist nu weer afvallen. Zelf is dit iets waar ik al enkelen jaren mee bezig ben. Ik heb dus al een hoop gelezen en ook ondervonden wat daar het beste bij werkt. Het enigste probleem dat ik heb is mijn uithouding vermogen. Nou hoop ik dat het dit jaar eindelijk gaat lukken nu ik het komende half jaar ook moet fitnessen op school.

Ik zal vast niet de enigste zijn die wil afvallen na de feestdagen. Hier geef ik een aantal van mijn beste tips aan jullie.

Drink water

Dit heb je vast al heel vaak gehoord, maar het werkt echt. Zeker als je de overgang maakt van frisdrank naar water. Zal je aan het begin snel verbetering ondervinden. Je mag natuurlijk nog wel wat frisdrank drinken maar met mate. Zelf heb ik de afspraak met me zelf gemaakt nog maar twee flessen frisdrank mee te nemen naar school of werk. Veder alleen nog maar flessen water. Dit is ook nog eens beter voor je gebit.

Hou je nou niet zo van water? Doe er dan een citroen schijfje in of een beetje munt.

Beweeg voldoende

Waarschijnlijk ook zo iets dat je al honderden keren hebt gelezen. Ook klinkt het heel logisch, alleen wordt er vaak gedacht dat je meteen een abonnement moet nemen bij de sportschool wat vaak niet nodig is. Natuurlijk wel bij zware overgewicht aan te raden al is het wel zonde als je er vervolgens weinig gebruik van maakt. Zelf heb ik ondervonden dat als je wat sneller de fiets pak, met de hond wandelt of gewoon een wekelijks uitstapje maakt waar bij je voldoende beweegt en meer beweegt dan je daar voor deed. Zal je ook merken dat je afvalt, als je dan ook nog een strak buikje wilt raad ik aan om elke avond sit ups te doen, zo veel als je lukt, probeer je zelf elke keer te verbeteren. Je zal later merken dat het werkt, al duurt het vaak wel lang vind ik zelf..

Let op wat je eet

Natuurlijk mag je wel eens wat snoepen, maar spreek met je zelf af wanneer. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen, zaterdag is een leuke dag dan mag ik snoepen. Of je weet donderdag heb ik een verjaardag ik mag dan aan stuk taart, de rest van de week snoep je dan niet. Als je dat wat wil snoepen neem een stuk chocolade. Het liefste puur, hier zit een stof in die je helpt met afvallen. Veder moet je regelmatig eten. Dus ontbijt, lunch en avond eten dagelijks rond de zelfde tijd en niet te veel tussendoortjes. Probeer je zelf ook niet vol te proppen, neem een normaal avond maal een tweede bord is vaak niet nodig. Je hoeft niet helemaal vol te zitten er moet gewoon wat te eten in je buik zitten.

Als laatste wil ik nog meegeven, als je maag knort, heb je vaak geen honger, je darmen zijn zich dat aan het schoon maken. Dus het is dan vaak niet nodig om te eten.

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips,

liefs,

2 gedachtes over “Hoe verlies je die feest kilo’s

Geef een reactie

