Recept: Oreo toetje

Enkele weken geleden heb ik op school workshops gedaan. Eentje daar van hete Oreo fun. Bij deze workshop maakte we een heerlijk toetje. Sinds die dag vind ik oreo erg lekker (eerder dacht ik dat het walgelijke koekjes waren hihi). Vandaag deel ik met jullie het recept. En hier ontstaat dus ook een nieuw concept kitchenfun een categorie waar ik eens in de zoveel tijd een lekker recept met jullie deel. Voor nu lees vooral veder en maakt dit heerlijke toetje!

Hier boven zie je alles wat je nodig hebt en als je een wat zoeter toetje wil zal ik ook nog zorgen voor wat suiker. Om het makkelijk te maken maak ik nog even een lijstje voor jullie. Zelf heb ik voor 3 personen de toetjes gemaakt en kwam ik ietsjes te kort dus ik geef als advies om iets meer te maken zodat je genoeg hebt. Ik geef nu het recept voor 4 tot 6 van de toetjes. Ligt er aan hoe groot de glaasjes zijn die je gebruikt.

  • Bakje aardbeien of framboosjes
  • 250 gram Mascarpone
  • 250 ml slagroom
  • 1 zakje klopfix
  • 1 zakje vanille suiker
  • een rol oreo koekjes
  • mooie glaasjes

  

Allereerst vind ik het handig om de aardbeien en de koekjes alvast klaar te zetten. Dus dit doen we eerst. Pak de oreo koekjes en draai ze uit elkaar. Als je er een mesje bij pakt kan je de witte vulling er gemakkelijk afhalen. dit dit met een aantal koekjes. Nu kan je er voor kiezen om de koekjes in een zakje te doen en de pletten maar ik heb de koekjes in een kommetje gedaan en met de zijkant van een deegroller de koekjes fijn gemaakt.

Dan pak je de aardbeien je kan ze nog even wassen wanneer nodig en dan snij je het kroontje er af. Vervolgens snij je de aardbeien in kleine stukjes. Let op dat je ook nog zorgt voor elk kopje dat er een halve aardbei aan de kant ligt.

Nu de kleine dingen af zijn pak je een grote kom en daar doe je 250 ml slagroom in samen met een zakje klop fix en vanille suiker. Dit klop je tot slagroom.

IMG_0926

Vervolgens doe je de 250 gram mascarpone in de kom en mix je dit samen met de slagroom. Op het begin wil dit soms niet lukken maar hou vol het komt vanzelf tot een geheel.

Toen ik het mengsel ging proeven was het niet echt zoet en omdat het wel zoet hoort te zijn heb ik toen nog een scheutje suiker toegevoegd. Dit kan je op eigen smaak doen. Bij de workshop hadden ze erg veel suiker gedaan waar het heel zoet door was geworden. Ik koos er voor iets minder suiker te doen.

Daarna mag je de glaasjes vullen. Ook dit kan je zelf bepalen. Zo kan je kiezen om eerst oreo te doen en dan een laagje aardbeien en dan mascarpone of zoals ik het heb gedaan laagje oreo mascarpone laagje aardbeien en dan weer mascarpone.

      

Ik had dus helaas voor een glaasje een beetje te kort maar dit heb ik opgelost met een extra laagje aardbeien. Ik heb namelijk maar gewerkt met de helft van de Ingrediënten omdat ik anders te veel zou hebben gehad.

En dit is dan het eindresultaat! Heerlijk toetje toch?

Hopelijk vond je het een leuk artikel. Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit recept vinden. Laat het weten in een reactie en deel jullie resultaat met mij op instagram (aanklikbaar).

Liefs,

4 gedachtes over “Recept: Oreo toetje

Geef een reactie

