Recept ~ Bananenbom

2015-07-06 14.13.48

Met deze temperaturen en een banaan in de fruitschaal ging ik eens op zoek naar een lekker recept, het liefst een drankje. Ik vond toen het recept voor de bananenboom. Ook wel een bananen smoothie genoemd.

2015-07-06 14.04.01

Allereerst de benodigdheden:

Een blender, mocht je dit niet hebben zoals ik gebruik een staafmixer.

een banaan

4 ijsklontjes

twee eetlepels water

Een eetlepel bruinesuiker

110 ml melk

Dit is voldoende voor 1,5 glas.

Wanneer je een staafmixer gebruikt zal ik een hoge en smale kom gebruiken of hou de bak schuin zodat de hele onderkant van de staafmixer onder dompelt. Anders kan je de keuken schoon maken zoals ik moest. πŸ˜‰ Ik raad dan ook aan er een deksel boven te houden en het is makkelijk als je hier extra handen bij hebt.

2015-07-06 14.04.50

Ik heb zelf de banaan in stukjes gesneden en toen de melk toegevoegd. Dit moet je even mixen tot de banaan fijn is. Dan mag de suiker en water er bij. Als je dit ook gemixt hebt kunnen de ijsklontjes er bij.

2015-07-06 14.06.42

Het ziet er dan een beetje vies uit vind ik zelf. Je kan het nu in een glas gieten.

2015-07-06 14.12.55 2015-07-06 14.13.48

Natuurlijk moet je niet het rietje vergeten dit maakt het een stuk leuker! En zo heb je binnen enkele minuten een heerlijke smoothie gemaakt. Heerlijk voor in de tuin als tussendoortje. Ik vond namelijk dat de smoethie erg vullend was.

Laat het even weten als je het ook geprobeerd hebt. Zou je meer van dit soort recepten zien? Laat dat dan even hier onder weten dan ga ik zorgen voor meer heerlijke recepten!

Liefs

6 gedachtes over “Recept ~ Bananenbom

Geef een reactie

