DIY: lip Scrub

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het leek mij al een langere tijd leuk om zelf een lip scrub te maken. Ik had alleen niet het geschrikte potje in huis. Nu heb ik pas bij de Primark een set reisflesjes gekocht waar zo’n potje in zat. Ik had hem veder niet nodig en besloot er dus een artikel over te maken. Er zijn een hoop verschillende manieren en ingrediënten die je kan gebruiken. Zo kan je hem helemaal zelf maken met honing en olie. Maar dat kreeg je een best wel vieze kleur. Dus besloot ik te gaan voor het mengen van een Lipbalm met olie en suiker. Om nog een mooie kleur te creëren. 

Allereerst heb je een aantal dingen nodig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • suiker
  • honing
  • olie
  • lipbalm
  • bakje
  • potje om het eventueel in te bewaren

Zelf vind ik het handig om het even in een apart bakje te maken dan al in het potje.

Allereerst doe je de suiker er in. Ik had wel even gemeten hoeveel er in het potje paste.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vervolgens gaat er een eetlepeltje honing in. Dat was ongeveer de helft van het zakje dat ik gebruikte.

Dan moet je een stuk van je lip balm afsnijden en er in doen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vervolgens een half thee lepeltje olie en mixen maar. Bij mij wilde de lipbalm op het begin moeilijk mengen maar je moet vol houden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Natuurlijk heb ik de lipbalm ook uitgetest, hij werkt super en het voordeel van het suiker is dat je het lekker op kan snoepen, al raad ik het niet aan met de lipbalm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Laat het even weten of je het ook gedaan hebt, ben benieuwd!

Liefs,

2 gedachtes over “DIY: lip Scrub

Geef een reactie

