Nail art #1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zoals je kan zien staat er in de titel #1 ik wil namelijk meer van dit soort artikels gaan maken het liefste elke week. Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in nail art en ik vind er altijd leuke dingen tussen staan die ik graag wil proberen. Het leek mij leuk deze dingen met jullie te delen. Vandaag heb ik een simpele nail art met pastelkleurtjes.

Je hebt een aantal dingen nodig, namelijk het volgende:

  • Witte nagellak (een licht grijze of andere kleur kan ook)
  • Een sponsje (zelf kocht ik een pak met 10 schuursponsen van 99 cent maar er zijn ook speciale sponjes voor)
  • 2 of 3 pastelkleurtjes
  • Een watte staafje
  • Nagellak remover
  • Tape of plakband (hoeft niet persee)
  • Een wit papiertje

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik had het eerst uitgeprobeerd op mijn rechterhand, ik ben rechts namelijk dus als me rechter hand me lukt moet links helemaal lukken! Dat is de reden dat ik de spullen dus al gebruikt had.

Stap 1 De voorbereidingen

Neem een spons, mocht je die niet hebben neem dan een schuur spons uit de kast en knip die in 3 repen zoals ik dat heb gedaan. De andere twee heb je niet nodig maar kan je bewaren voor een volgende keer.

Kies vervolgens de kleuren die je leuk lijken. Ik wilde iets van groen met roze. Ik koos dus van beide kleuren twee soorten en heb dat eerst uitgeprobeerd op het papier, eerst had ik er ook nog een donkere kleur bij.

Nu je weet welke kleur je wilt gebruiken breng je met wit de basic coat aan zodat het niet door gaat schijnen. Laat dit goed drogen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stap 2 Stempelen

Nu breng je de kleuren opnieuw aan op de spons in de gekozen kleuren combinatie. Je kan er dan voor kiezen om eerst nog je vinger af te plakken of om gewoon met het sponsje op de nagels te drukken.

Zelf heb ik er voor gekozen om boven nog even een witte randje aan te houden zodat niet meteen heet het witte weg zou zijn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stap 3 Schoonmaken

Als je niet je vinger hebt afgeplakt pak je nu het wattenstaafje en doe je er wat nagellak remover op. Nu kan je netjes je vinger schoonmaken.

Heb je tape gebruikt trek je die er af en kan je de stukjes die niet goed afgeplakt waren alsnog schoonmaken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stap 4 Topcoat

Nu kan je er een topcoat over heen doen als je dat wilt natuurlijk, ik koos voor een doorzichtige maar met een glitter kan het ook heel leuk zijn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zelf ben ik heel blij met het resultaat, hopelijk vond jij het ook leuk?

Volgende week is er weer een nail art! Tot dan!

Liefs,

7 gedachtes over “Nail art #1

Geef een reactie

