Voor- en Nadelen ~ kabel haarelastiek

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je hebt er vast wel een wat over gehoord. Die gewikkelde elastiekjes van plastic die zo goed schijnt te zijn voor je haar. Ik was zelf ook op zoek maar ik vond de kleuren en de dikte vaak niet mooi. Tot mijn 4 jarige nichtje een hele mooie turquoise kleur om haar pols droeg en ik vroeg waar ze die vandaan had. Ze wist het niet meer dus vroeg het aan haar ouders die het ook niet wisten. Me nichtje had ze nooit gedragen en had ze die dag uit een kist gevist en als armband gedragen. Toen ik haar vertelde dat ik hem mooi vond mocht ik hem hebben. Vandaag deel in een aantal voor- en nadelen over deze elastiekjes.

Ik wil niet eerst met voor- of nadelen beginnen dus ik doe het om en om. Hopelijk heb je hier wat aan, zelf heb ik dik en zwaar haar. Iets wat denk ik wel belangrijk is om te weten als je dit leest. Het kan zijn dat als jij dunner haar hebt dat je van sommige dingen minder last hebt dan ik heb.

Voordeel ~ Doet geen pijn

Een hoop elastiekjes kunnen behoorlijk pijnlijk zijn. Dit komt door verschillende punten. Je haar zit te straks naar achteren gekamd en doen vanuit de zijkant van je gezicht pijn. Of wanneer je het elastiekje verwijderd trekt het een hoop haren mee. Dit is met het kabel haarelastiekje absoluut niet van toepassing. Ik kan mijn haar in de meest wilde knotten maken en ik trek met gemak het elastiekje uit mijn haar. Ook zit het elastiekje nooit te strak, eerder had ik het idee dat hier door me haar uit zou zakken, maar dit viel mee.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nadeel ~ Hij rekt uit

Na een lange dag dit elastiekje in mijn haar te hebben gehad merk ik dat het een klein beetje is uitgezakt, dat maakt veder niks uit. Wel merk ik dat het elastiekje volledig is uitgerekt. Ik kan hem dan niet meer gebruiken om nog een knot te zetten want die valt dat veel te snel uit. Als ik hem dan op de kast les trekt hij wel weer redelijk bij gelukkig maar niet meer zoals hij was.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voordeel ~ Geen afknelling

Elk meisje doet het, je haar los maken en het elastiekje vervolgend om je pols doen. Het voordeel er van is dat je snel je elastiekje weer in je haar kan krijgen zonder te moeten zoeken. En je verliest je om je pols minder snel. Wel zitten de elastiekjes altijd te strak om je pols waar door je pols word afgekneld. Hier heb je met het kabel elastiekje geen last van.

Voordeel ~ Geen slag

Als ik na een lange dag me haar los doe zit er vaak een slag halverwege me haar. Met dit elastiekje heb je daar geen last meer van. Eigenlijk zou ik dat als nadeel moeten zien want ik vond het vaak wel leuk om een slag in me haar te hebben als ik mijn elastiekje uit maar haar haalde, maar het kan ook een groot nadeel zijn.

Heb jij nog voor- of nadelen over dit elastiekje?

liefs,

Een gedachte over “Voor- en Nadelen ~ kabel haarelastiek

Geef een reactie

