Nail art #3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Natuurlijk heb ik voor jullie weer een nieuwe nail art gemaakt. Het heeft een hoop werk gekost maar het is echt super leuk geworden. Ik heb het op mijn linker en rechter had gedaan en ik begon op rechts. Dat moet ik namelijk met mijn linkerhand doen terwijl ik rechts ben. Zoals je in het eind resultaat kan zien is het minder mooi en ik heb er dan ook een hoop moeite voor moeten doen en vaak dingen opnieuw gedaan om het te maken. Toch ben ik voor de eerste keer tevreden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je ziet hier mijn rechterhand, ik had ook al moeite om met mijn linkerhand foto’s te maken zoals je misschien ziet. Dit is de beste foto die er uit is gekomen. Ik heb vaak te snel tapjes geplakt op een topcoat gebruikt waardoor de lak weer uit werd geveegd. Na meerdere malen de nagels te hebben gereinigd en opnieuw te hebben gedaan ben ik maar gaan accepteren dat het niet perfect ging worden. Dit heeft oefening nodig en daarom heb ik het gelaten voor wat het is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Allereerst heb je een aantal dingen nodig om dit te kunnen maken, dit zijn de kleuren nagellak die je wilt gebruiken. Ik koos voor een lichte roze kleur, wit, grijs en zwart. Vervolgens heb je ook nog een top coat nodig om te steentjes goed te laten zitten. En iets van plakband of in mijn geval washi tape die ik niet gebruik. Ik vind dit namelijk fijner dan plakband. Het heeft een soort schilders tape effect. Wat je natuurlijk ook kan gebruiken. En natuurlijk misschien wel het belangrijkste de studs. Ik heb de studs bij douglas vandaan voor 1,49.

Ik ga nu helemaal stap voor stap doornemen hoe ik op mijn linkerhand de nail art heb aangebracht. Veel plezier en laat zeker even weten als je het ook hebt geprobeerd!

Stap 1 De basis

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zelf gebruik ik geen base coat maar als je deze hebt doe dit dan zeker gebruiken. Nog een tip om je nagellak goed te laten zitten is om eerst je nagels te reinigen met nagellak remover, ook al heb je geen nagellak resten meer op je nagels. De nagellak remover zorgt er ook voor dat de vettigheid en vuiligheid van je nagels af gaat. Vervolgens kan je kiezen welke ondergrond je op welke nagel wilt. Zelf heb ik het op deze manier gedaan.

Stap 2 Afplakken

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vervolgens is het de bedoeling dat je de nagels af plakt waar je bijvoorbeeld streepjes wilt of een rand. Hier boven zie je hoe je streepjes maakt. Maar je kan natuurlijk nog meer manieren doen. Die zie je hier onder.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stap 3 Lak over de tape heen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je kan er voor kiezen om te proberen het netjes te houden, maar je hebt het afgeplakt en moet ook zorgen dat de rand goed doorloopt en je het hele vlak goed lakt. Na het lakken is het belangrijk dat je de tape er meteen afhaalt zodat er geen dikke rand blijf staan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stap 4 De studs

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik vond het makkelijk om de studs met een pincet op te pakken omdat ze best klein zijn. Ik zal even laten zien hoe ik ze op mijn duim heb geplaatst. Let op dat je de studs niet meteen aandruk en dat de lak droog is met plaatsen. Anders beschadig je de lak met verplaatsen.

TIP: Begin bij het uiteinde van je nagel en werk naar je nagelriem toe. Je kan beter daar een stukje over houden dan aan de andere kant. Duw ook je nagelriem in om extra ruimte te creëren maar niet te diep.

Vervolgens doe je als de studs goed zitten een top coat over je studs zodat ze goed blijven zitten. Dit kan je dagelijks herhalen als je merkt dat ze los gaan zitten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

AND YOUR DONE!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dan is dit het eind resultaat. Het hartje heb ik uit de losse pols gedaan maar je kan het ook op een andere manier doen. Dit zie je misschien later nog in een nail art artikel. Hopelijk vonden jullie het weer leuk en stuur even een foto via insta of twitter als je het ook hebt geprobeerd.

Liefs,

3 gedachtes over “Nail art #3

Geef een reactie

