voor- en nadelen ~ powerbank

2015-06-26 14.32.08

Ik heb een tijdje geleden een review geschreven over mijn powerbank van de Action. Vandaag maak ik artikel over de voor- en nadelen van een powerbank in het algemeen. Alles heeft namelijk handige functies maar daar zitten vaak nadelen aan verbonden. Dit is al weer de tweede versie van Voor- en nadelen serie. Hopelijk vind je het leuk, lees dan maar snel veder.

Je kent het vast wel, het is een uur of 3 en je telefoon geeft een melding dat je nog maar 20% accu over hebt. Maar je hebt geen stopcontact tot je beschikking in de trein, op school of in een pretpark. Daarvoor hebben ze gelukkig een powerbank uitgevonden je kan gemakkelijk je telefoon opladen in je tas of op schoot. Maar is dit nou eigenlijk wel zo handig? Dat ga je straks zien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voordeel ~ Het opladen gaat snel

Het opladen gaat veel sneller dan ik had verwacht, waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon vaak ook op vliegtuig stand zet. Hierdoor laad je telefoon sowieso sneller op omdat hij niks verbruikt. Maar toch denk ik dat de powerbank sneller oplaad dat wanneer ik de stekker in het stopcontact doe.

Nadeel ~ Je moet de powerbank opladen

Dit is iets wat de meeste mensen denk ik wel vergeten. Je kan nog je telefoon opladen tot de 80% en dan valt de powerbank uit omdat hij ook leeg is, maakt niks uit je telefoon is vol en je kan weer zonder stress veder met je dag. Totdat je hem de volgende dag weer nodig hebt en oeps, je bent het totaal vergeten maar je had hem nog even moeten opladen. Dit soort momenten zijn heel vervelend. Het is nog vervelender als iemand anders het laatste beetje energie opmaakt en jij hem een uur later eigenlijk nodig hebt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voordeel ~ Langer van huis

Je krijgt de mogelijkheid om veel langer van huis weg te blijven. Je hoeft met een powerbank eigenlijk zelf met een weekendje weg geen oplader mee te nemen. Tenminste mijne zou dat wel aankunnen op 2 tot 4 keer mijn telefoon volledig op te kunnen laden. Ik doe ook vaak een tot 2 weken met mijn powerbank die ik 2 tot 4 keer in de week gebruik. Ook leen ik hem wel eens uit.

Weet jij nog een voor of nadeel laat het dan hieronder achter.

Liefs,

7 gedachtes over “voor- en nadelen ~ powerbank

Geef een reactie

