Waarom een base-coat te gebruiken.

Zoals ik heb laten weten loop ik stage bij een parfumerie, maar die verkopen ook make-up hun hebben mij in enkele dagen al een hoop geleerd. Onder andere waarom een base-coat zo belangrijk is voor je nagels en dat wilde ik graag ook met jullie delen. Zelf vond ik het nooit echt nodig om een base-coat te gebruiken. Tot ik er steeds meer over kwam te weten. Ik ben het nu wel van plan om te gaan gebruiken.

Niet iedereen gebruikt dus een base-coat, maar ik denk dat na het lezen van dit artikel je het wel gaat doen.

Bescherming

Een base coat bied bescherming voor je nagels. Als je kleuren gebruikt trekt dat in je nagels en zorgt het er voor dat je nagels verkleuren. Door het gebruik van een base coat breng je eerst een beschermlaag aan op je nagels om de verkleuringen tegen te gaan. zo trekt er geen roze lak in je nagels. Zit zou namelijk echt zonde zijn. Ook zullen je nagels minder snel geel kleuren.

Verzorging

Ook heeft een base-coat een verzorgende werking voor je nagels. Zo is er een anti-aging basecoat verkrijgbaar voor de wat oudere dames. Een base-coat bevat stoffen die zorgen voor sterkere nagels maar ook voor een gezondere uitstraling.

Aanhoudend

De nagellak blijft door het gebruik van een base-coat ook nog eens langer en beter zitten. Dit is altijd fijn als je een drukke werkweek hebt en eigenlijk geen tijd hebt om tussendoor je nagel opnieuw te doen. Als je dan ook nog eens een top-coat aanbrengt moet het wel mooi blijven voor minimaal 5 dagen, ligt er aan wat je doet natuurlijk.

TIP: Ontvet eerst je nagels voor je begin met lakken, als je net je oude nagellak er af hebt gehaald hoeft dit niet. Dit doe je gewoon met nagellak remover. Gebruik het liefste een nagellak remover zonder aceton dit droogt de nagel uit. 

Er zijn natuurlijk heel veel soorten base-coat, je kan kiezen voor een goedkope van 50 cent bij de action of voor een duurder merk als koh voor 20 euro. Welk merk jij fijner vind ik je eigen keuze. Wel kan ik vertellen dat een nagellak van KOH natuurlijke producten bevat zoals bamboe. Dit maakt je nagels nog sterker. Ook laat koh nagellak je nagels nog ademen wat voorkomt dat je last krijgt van kalk nagels of schimmel. Zelf wist ik dit nooit en heb ik hier vorig jaar last van gehad op mijn teennagel. Ik had voor een langere tijd de zelfde kleur nagellak laten zitten. Als je meer wil weten over koh laat het even weten dan maak ik daar nog eens een artikel over.

 

Gebruik jij een base-coat?

Liefs,

 

Geen van de foto’s zijn door mij gemaakt. Ik heb zelf nog geen base-coat daarom heb deze keer foto’s van internet af.

 

3 gedachtes over “Waarom een base-coat te gebruiken.

Geef een reactie

