voor- en nadelen starbucks beker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alles heeft zijn voor of nadelen, zo ook een drink beker, ik heb dan toevallig die van Starbucks maar een hoop winkels verkopen deze bekers ook met andere patroontjes en voor een lagere prijs. Mijn beker koste 9,50 en kocht ik op het station van Amsterdam. Ik heb al meerdere voor- en nadelen voor jullie op een rijtje gezet en vandaag heb ik dus weer zo’n artikel. Hopelijk vinden jullie het leuk en kunnen jullie zo misschien wel een miskoop voorkomen.

Nadeel ~ De beker lekt

Je moet de beker rechthouden, als je hem schuin houd of hij valt om in je tas lekt de fles. Dit kan heel vervelend en onhandig zijn. Zeker als je met het openbaar vervoer reist of misschien wel met de fiets. In de auto heb je een handige beker houder maar die heb je op de fiets natuurlijk niet. Zelf heb ik een krat op mijn fiets waar ik hem altijd in zet. Als je met het openbaar vervoer reist is het wel te doen vind ik zelf, een hand me beker en ov en de andere om me zelf vast te houden en me tas hangt op me schouder.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voordeel ~ Koffie of thee voor onderweg

Wie wil dat nou niet? In de winter na het krabben van je voorruit of na een fiets toch naar school je beker kunnen pakken en je handen kunnen opwarmen aan een warme beker met koffie of thee. Of wanneer je last heb van je bloederige moment en je buikpijn hebt een lekker warm drankje drinken. En als je dan nog een Starbucks tegen komt krijg je nog 30 cent korting voor het meebrengen van je eigen beker.

 

Voordeel ~ Meer inhoud

Hoe fijn is het wel niet dat in de beker rond de 480 ml in kan. In een glas kan maar 250 ml aan drinken waar door je vaker je glas moeten vullen waar je vaak helemaal geen zin in hebt. Met de beker loop je minder vaak maar drink je toch genoeg. Dit vind ik vooral handig als ik in mijn kamer bezig ben met het schrijven van artikelen. Natuurlijk kan je ook een flesje meenemen maar een beker vind ik toch fijner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nadeel ~ Hand afwas

De beker mag niet in de vaatwasser wat betekend dat je hem met de hand moet afwassen. Op zich geen probleem maar de eerste keren als ik hem liet drogen op zijn kop of recht overeind ging de beker stinken door t kleine restje water dat in de beker bleef staan. Dit ging namelijk rotten, nu heb ik er wel een oplossing voor. Doe de top open en plaats hem op ze kop. Vervolgens plaats je de beker op zijn kop op eht randje van de dop. De beker kan nu luchten en het water loopt niet er onder uit.

Gebruik jij een beker of neem jij gewoon een glas of fles?

liefs,

3 gedachtes over “voor- en nadelen starbucks beker

  1. Tanara zegt:

    Om te voorkomen dat de beker lekt, moet je altijd het drinkgaatje open hebben als je hem dichtdraait, anders blijft er lucht inzitten die de vloeistof er door de druk uitduwt. Probeer maar eens en je zult merken dat je Starbucks helemaal niet lekt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

