Stichting haarwens!


Afgelopen zaterdag (9 januari ) heb ik mijn haar afgeknipt voor stichting haarwens. Ruim 30 cm is er af! Ik show jullie de foto’s van voor en na, vertel jullie waarom ik het heb gedaan en enkele reacties van naaste.


Mijn haar was al behoorlijk lang en ik moest hoe dan ook naar de kapper. Omdat ik het wel weer een keer kort wilde hebben besloot ik om mijn haar te doneren. Dit is iets waar ik al een langere tijd over na dacht. Het is een mooi doel waar van ik weet dat ik er iemand heel blij mee kan maken. Mijn haar is lang genoeg dus ik vond dat het wel eens tijd werd.


Mijn haar werd in twee vlechten verdeeld omdat het nogal dik is.  En toen ging zo de schaar er in. Dat moment vond ik zo spannend, mijn hart klopte in mijn keel. Zeker omdat ik al zag dat het korter werd dan ik in gedachten had.  Natuurlijk heeft ze me niet zo de deur uit laten lopen en het prachtig in model geknipt. Een boblijn, de achterkant is flink uitgedund en ik schrok toen ik opstond ook omdat er zo veel haar rond om de stoel lag. Ik zei ook steeds tijdens het knippen “maak je het niet te kort” Ik had echt het gevoel dat ze alles wegknipte. Ik moest dan ook wel even schrikken dat het zo kort was geknipt, mijn haar is nu achter ongeveer 1 cm lang..

De voorkant is langer hoor, en ik ben er heel blij mee. Mijn haar groeit gelukkig best snel dus hopelijk kan ik in de zomer mijn haar weer in een staat doen hihi.

Een hoop reacties die ik er op krijg is vooral dat het volwassen is en lekker pittig en fel. En dat het goed bij me past. Ik heb het wel vaker kort gehad maar nog nooit zo kort. Maar ik moet toch wel eerlijk toegeven, dat ik mijn lange lokken ook wel een beetje miss. Maar soms ben ik ook gewoon toe aan een korter kapsel. Verandering is soms leuk!

Wat vind jij er van?

Liefs,

13 gedachtes over “Stichting haarwens!

Geef een reactie

