Tips om te sparen

Iedereen heeft een inkomen of het nu je zakgeld is van 5 euro in de week of dat je een salaris hebt van 150 euro per maand. Iedereen heeft wel eens iets op het oog wat ze niet zomaar kunnen betalen. Een nieuwe paar laarzen of misschien wel een lipstick van mac of een vakantie. Om toch dat geld te verzamelen ga je sparen. Zelf ben ik aan het sparen voor een vakantie. En vandaag deel ik mijn tips & tricks om het vol te houden.

Er zijn een hoop mensen die het moeilijk vinden om te sparen voor grotere uitgave. Natuurlijk is het nog moeilijker als je probeert te sparen voor onvoorziene uitgave als je eigen risico kosten of voor als je wasmachine stuk gaat.

Zet het ver weg

Zorg dat je geld ergens staat waar je niet bij komt. Vraag iemand die te vertrouwen is om jou spaar geld te bewaren. Kijk wel uit wie je vertrouw, niet dat je geld straks ineens weg is. Zelf zou ik het bij me moeder doen. Zij zou er ook echt voor zorgen dat ik niet aan dat geld kom tenzij ik het echt nodig heb.

Maak een overzicht

Als je net als mij in een korte tijd veel geld nodig hebt is het handig om een overzicht te maken. Wat zijn je inkomsten, haal daar je vaste lasten van af. Zelf koop ik geen boodschappen en andere dagelijkse dingen. Maar als je op je zelf woont zal je dit natuurlijk wel doen. Zorg dan dat er voor die dingen genoeg op je rekening staat en wat dan over blijft zet je op je spaar. Anders zou je het waarschijnlijk toch uitgeven aan onnodige dingen.

Verkoop spullen

Je hebt vast wel ergens iets dat je niet meer gebruikt. Boeken of speelgoed van toen je klein was. Of iets anders, zet het is een verkoop pagina op facebook of op een verkoop site als marktplaatst en wat je er extra aan verdient doe je in een spaarpot!

 

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips.

Liefs,

 

Een gedachte over “Tips om te sparen

Geef een reactie

