Gastblogger ~ Hema headphones

Omdat ik weet dat jullie dol zijn op reviews heb ik gevraagd of Mira voor mijn blog een review wilde schrijven. Dus hier een review voor jullie door Mira!

Afgelopen dinsdag bevond ik me in de ongelukkige situatie dat ik geen oortjes meer had. Heel erg balen en ik had nog een schooldag te gaan dus ik besloot nieuwe oortjes te kopen bij de HEMA. Hier vond ik ook een draadloze headset, en die kon ik niet laten liggen. Yessica vroeg mij om hierover een review te schrijven voor haar blog, dus hierbij mijn ervaring met de twee artikelen.

Oortjes,  4 euro

Deze oortjes waren een ontzettend aparte kleur wat ik leuk vond aan ze, maar ze zijn niet alleen verkrijgbaar in oranje met groen maar ook in vele andere kleuren zoals donkerblauw met blauw of roze met wit.

De kabels van deze oortjes zijn plat, dit is ontzettend handig want in tegenstelling tot ronde kabels gaat dit minder snel stuk (dit wist ik omdat ik eerder een oplader heb gehaald bij de HEMA met dezelfde platte kabels en hier was het ook het geval). Ook hebben de oortjes bovenin gleuven zodat als je de ootjes buigt van de kabel zal deze niet breken omdat het zo flexibel is. De oortjes kwamen met 3 verschillende groottes aan dopjes, wat handig is voor als de oortjes anders te groot of te klein zijn.

Verder is de kwaliteit van het geluid natuurlijk belangrijk, deze is ontzettend goed voor oortjes van  4 euro. Natuurlijk valt het niet te vergelijken met echte merk oortjes die heel wat duurder zijn maar omdat deze ook zo lang mee gaan en (zoals ik al zei) maar 4 euro zijn, zijn deze oortjes de aankoop echt wel waard geweest. Maar als ik meer geld had overgehad aan oortjes ik deze toch niet kiezen boven de echte kwaliteit.

2016-02-07 18.46.14

Headphone ,25 euro

2016-02-07 18.46.13-2Toen ik dus zocht naar oortjes liep ik langs de muur met alle 2016-02-07 18.46.14-3headphones en zag ik ineens “draadloze Headphone” staan en ik dacht “oh mijn god dat wil ik”. Ik heb achteraf ook geen spijt van deze impuls aankoop want ik ben ontzettend blij met dit ding.

 

Ze zijn een fel oranje kleur maar ook als de oortjes zijn deze in andere kleuren te vinden zoals zwart. De rondjes zijn niet zo groot dus als je dat niet fijn vindt raad ik ze je wel af (er zijn vast draadloze headphones van andere merken die wat groter zijn en dus2016-02-07 18.46.14-1 comfortabeler op je oren). Op één van de rondjes zit helemaal niets maar op de andere zit van alles. Aan de ene kant 5 knopjes die het volgende doen (van boven naar beneden): volgend nummer, pauze/play/stop, vorig nummer, bellen/opangen (ja! Je kan ook bellen, er zit onderin een microfoon) en bluetooth.

2016-02-07 18.46.14-2De bluetooth knop is tevens de aan en uit knop, als je de headphone aan wilt zetten houd je deze knop even in tot je een pieptoon hoort en dan is hij aan. Ook gebruik je deze knop om de heaphone te verbinden met je telefoon of laptop of zo iets. Je houd hem dan in tot dat het LED-lampje op de andere kant wild gaat knipperen in blauw en rood en dan kan je andere apparaat de headphone vinden. Het LED-lampje knippert overigens altijd langzaam blauw als hij aan staat en als hij bijna leeg is knippert hij met rood, ook geeft hij dan een toon zodat je weet dat hij leeg wordt ook al zie je het lampje niet.

De headphone kwam met twee kabels. Één kabel is voor als je toch liever met
draad de headphone gebruikt (gewoon een plug-in kabel dus) en één is voor het opladen van de headphone zelf, want ja hij is draadloos en dat moet toch ergens vandaan komen. Als je de headphone insteekt in bijvoorbeeld je laptop (het uiteinde2016-02-07 18.46.12 van de kabel is een USB) geeft het LED-lampje rood licht aan tot dat hij vol is en dan gaat het uit. De eerste keer dat ik hem instak om te opladen heb ik niet echt bij kunnen houden hoe lang hij er in zat omdat ik hem er soms uit moest halen tussen lessen door. Maar ik denk dat het zo ongeveer 4 uur heeft geduurt voor dat hij vol was, dit zou de eerste keer langer zijn dan normaal stond er in het boekje. Hij was dus volledig opgeladen dinsdag middag en na ontzettend veel gebruik was hij donderdag avond wel al weer leeg. Toen heb ik hem weer aan de lader gehad voor ongeveer 2 en een half uur en terwijl ik dit typ op zaterdag avond is hij nog steeds in gebruik.

 

De kwaliteit van het geluid is net zo goed als elke andere headphone die ik heb gehad (ik weet niet of mijn standaard laag is of de headphone goed maar ik vind het laatste dus zeker wel). Ik gebruik hem ontzettend vaak omdat de dingen die je kan doen met een draadloze headphone zijn zo handig. Zo heb ik mijn telefoon veilig in mijn tas terwijl ik fiets en nog steeds muziek luister, zo kan ik vrij bewegen zonder dat ik iets uittrek omdat ik perongeluk aan een kabel blijf hangen, zo hoef ik nooit de kabels los te halen want ja die zijn er niet! En zo heb je nog meer fijne handigheden aan draadloze headphones. Ik raad ze zeker weten aan!

 

3 gedachtes over “Gastblogger ~ Hema headphones

Geef een reactie

