Wat te doen voor je op vakantie kan.

LONDEN BABE!!! (126).JPG

Ik ben nu voor het eerst zelf bezig geweest met het plannen van mijn vakantie met mijn nicht. Ik weet nu ook dat er een hoop bij komt kijken. Mij leek het leuk daar eens een artikel over te schrijven. Eerst moet je natuurlijk weten waar je heen gaat, wanneer, met wie en hoe. Dan denk je dan ben je er wel zo beetje, maar helaas er komt nog meer bij en dat ga ik allemaal met jullie bespreken.

Met wie?

Bij mij was het al snel duidelijk toen mijn nicht vroeg of ik dat leuk vond, als er iemand is die ik vertrouw om een week mee van huis af te zijn is zij dat wel. We liggen gewoon op een lijn met een hoop dingen. Dus dan vertrouw je elkaar met dit soort dingen en dat gold ook voor onze ouders.

Zomer, winter, vakantie of weekendje?

Voor dat je prijzen gaat vergelijken is het handig om te weten wanneer je gaat, in de zomer vakantie is de prijs hoger dan andere vakantie en in de winter. Ik had eerst in gedachten de zomer vakantie. Maar uiteindelijk besloten wij het om in de meivakantie te doen.

Waar?

Natuurlijk moet je wel weten waar je heen wil en met wie. Dat is wel echt de eerste stap. Zelf vind ik het met dit soort dingen handig om lijstjes te maken. Een lijstje met plaatsen waar ik heen zou willen of dingen die ik zou willen doen en waar ik dat zou kunnen doen. Dan kan je per plaats kijken hoeveel gaat het kosten, zo hadden wij een lijstje met Parijs, Londen, Berlijn, Keulen en New York. New York is ontzettend prijzig dus die viel al meteen af. Londen vonden we in eerste instantie ook best duur, Parijs was nog duurder en viel ook af. Berlijn was ook prijzig en eigenlijk minder interessant dus kwamen we op Keulen, waren daar laatst geen verkrachtingen etc.? Toen kwamen we toch weer op Londen uit, zelf ben ik er al eens geweest en me nicht nog niet.

LONDEN BABE!!! (130)

 

De reis

Dat is dan het volgende dat je kan uitzoeken er zijn zo veel verschillende manieren om naar Londen te gaan. Of naar een andere plaats. Je kan in dit geval kiezen om met de auto te gaan en de boot. Of je kiest er voor om met de trein te gaan. Natuurlijk kan je ook nog met het vliegtuig. Je houd eerst alle opties open en dan kan je weer weg strepen na het uitzoeken.

Ik dacht eerst leuk met de auto we hebben beide een rijbewijs, later bleek dat we het in de mei vakantie doen dus wij kunnen dan nog geen auto huren. Bovendien is een auto huren duur, zijn wij nog te jong er voor en moet je in Engeland links rijden. De trein leek ons toen de goedkoopste optie, maar uiteindelijk viel de trein ook af, we moesten dan eerst naar brussel en dat alleen al koste een hoop geld. Dus bleef alleen de optie vliegen nog over. Dit is het goedkoopst uiteindelijk als je vliegt op de goedkopere tijden natuurlijk. Tip: Vliegen in het weekend en op vrijdag is duurder. Wij vliegen maandag ochtend  en donderdag avond. Wij betalen hier circa 100 euro voor en wij hebben daar nog een 20 kg koffer bij geboekt en onze stoelen gekozen.

Overnachten

Booking.com was hierbij onze beste vriend, expedia is ook handig en ook travelbird had leuke acties helaas mochten wij daar niet boeken want je moet 18 zijn. Gelukkig bij booking.com hebben wij een hoop mooie acties gevonden. Belangrijk let goed op wat je boekt. Zo zagen wij ook mooie deals maar had je een gedeelde badkamer of sliep je op een slaapzaal. Wij hadden dit liever niet. Ook is het handig om reviews op facebook en andere sites te zoeken over het hotel. Wij hadden ook een hotel dat slecht stond aangeschreven en hebben toen alsnog een andere gezocht.

LONDEN BABE!!! (25)

Vervoer

Natuurlijk hoe je op de bestemming komt is belangrijk, wij hebben er voor gekozen om te vliegen. Maar hoe kom je van het vliegveld weer bij je hotel, Londen heeft gelukkig genoeg openbaar vervoer daar voor. Maar als je per kaartje reist betaal je meer dan met een vooral besteld kaartje. Zo hebben wij gekozen om een Oyster card te bestellen. Dit lijkt op een ov pas zoals wij die kennen. Er staat een bedrag op en per zone is er een limiet waar je niet over heen kan per dag. Is de pas leeg dan kan je hem weer opladen of na je vakantie bewaren voor de volgende keer.

Als je dat allemaal geregeld hebt, weet je wel zeker dat je helemaal klaar bent voor je vakantie. Wij tellen in elk geval de dagen af dat we vertrekken naar Londen waar we heel veel zin in hebben.

Hopelijk heb je er een hoop aan gehad. En voor wie voor 11 uur al dit artikel had gelezen nog excuus dat het niet af was. Soms heb je het zo druk dat je vergeet dat er ergens nog een half artikel staat.

Liefs,

 

8 gedachtes over “Wat te doen voor je op vakantie kan.

Geef een reactie

