Recept ~ Paas Plukbrood

dsc_0145-1-710x380

Vorige week deelde ik met jullie leuke pinterest afbeeldingen. Waar onder het recept van plukbrood met kaas er in. Een aantal van jullie wilde het recept wel weten. Daarom deel ik vandaag het recept met jullie want ik vind het wel leuk voor de pasen eigenlijk. Ik had hem met kerst gemaakt voor bij de soep. 

Zelf had ik het recept gezien bij foodgloss op haar blog, ik heb zelf geen foto’s gemaakt toen ik het heb gemaakt dus ik zal foto’s van internet afhalen voor dit artikel. Het is een gemakkelijk recept en je kan zelf kiezen of jet het moeilijker maakt of makkelijker.

Wat heb je nodig?

  • Een groot grond/ovaal gevormd brood opgesneden. (is al afgebakken mag ook ongebakken)
  • Een brood mes
  • mozzarella of belegenkaas
  • kruidenboter (dit kan je ook zelf maken) of pesto
  • Een oven 😉

Als je zelf kruidenboter of pesto maakt bereid dit eerst voor.

Verwarm je oven voor op 200 graden.

Snij het brood horizontaal en verticaal in, let op dat je goed tot aan de bodem insnijd.

51bc6eebd9127e25e5000c92-_w-1500_s-fit_

Snij de kaas of mozzarella in plakken.

Vervolgens verdeel je de kruidenboter/pesto en de kaas/mozzarella tussen het brood, hoe voller hoe veter het resultaat.

Zet het brood dan 15 minuten in de oven.

Serveer het als je het een beetje hebt laten afkoelen op een schaal op tafel en plukken maar!

dsc_0158

Kleine waarschuwing het is best wel vullend. Dus eet er niet te veel van als het je eerste ronde is.

Foto’s komen van foody.nl

 

 

 

 

8 gedachtes over “Recept ~ Paas Plukbrood

Geef een reactie

