Beugel er uit!

(1)

Afgelopen maandag is mijn beugel na zo’n ander half jaar er uit gegaan. Het leek mij leuk om die ervaring met jullie te delen. Mijn moeder is meegegaan toen hij er in ging en ook toen hij er uit ging. Ik krijg wel nog een nachtbeugel. Maar ik ben allang blij dat mijn beugel er nu uit is!

Om 11 uur had ik een afspraak staan, ik begon om half 9 gewoon op school en ging om half 11 in de pauze weg. Ik kwam ongeveer 10 voor 11 aan bij de ortho, mijn moeder was er nog niet en ik ging naar binnen en heb me aangemeld. Toen heb ik plaatst genomen en gewacht op mijn moeder. Toen zei binnenkwam kwam mijn naam op het bord met de tekst “wachtk.bov.” Dus wij gingen naar boven en werden daar gehaald door een van de assistentes of orthodontisten. (dat snap ik nog steeds niet helemaal).

De beugel verwijderen ging heen snel, maar was ook soms pijnlijk. Ik had moeite met het poetsen van het tandvlees voor onder en dat zorgde voor hele gevoelige tanden. De slotjes breken ze zo los uit het lijm dus dat deed daar best pijn met trekken. De slotjes hebben bij mij dan ook wel erg goed vast gezeten.

Daarna gingen ze het lijm verwijderen door het weg te slijpen, hier voel je niks van je hoort het alleen haha. Ik proefde het ook wel een beetje. Toen al het lijm er af was werden mijn tanden gepolijst en daarna had ik hele mooie galden tanden die recht staan.

 

Ik ben er heel blij mee, ik heb achter mijn tanden een spalkje zitten die heeft ze na het polijsten vast gemaakt met lijmballetjes op elke tand. Dit is wel wennen maar veder niet vervelend, het is om te voorkomen dat me tanden zelf weer aan de wandel gaan.

Ik zelf ben heel tevreden met het resultaat, ook heb ik nog een nachtbeugel. Hiervan ga ik helaas nog wel last hebben hier staat wel wat spanning op namelijk. Ik was vooral blij dat ik weer appels mee kan nemen naar school. Want die kon ik 1,5 jaar niet eten zonder te snijden.

 

Liefs,

7 gedachtes over “Beugel er uit!

Geef een reactie

