Recept ~ pasta met roomsaus

Vandaag heb ik voor jullie weer eens een lekker recept. Een recept van mijn vader die ik zelf erg lekker vind. Het was weer een tijdje geleden dat ik het gemaakt had maar het is heerlijk geworden.

 

Wat heb je nodig?

  • champignonnen
  • philadelphia met kruiden
  • tagliatelle
  • gehaktballetjes/spek blokjes/reepjes

Je kan het ook met halve kant en klaren gehaktballetje maken maar voor mij alleen werd dat wat veel dus koos ik spekblokjes.

Als eerste bak je de spek in de pan op. Ook zet je alvast genoeg water op het fornuis voor de tagliatelle. Dan kan het water alvast koken.

Dan kunnen de champignon in de pan bij de spekjes meebakken. Wanneer ook de champignonnen lekker bruin worden kan je de champignon met kruiden er bij. Dit is je sausje, door de warmte word dit nog zacht.

Als het water kook doe je de tagliatelle in de pan en blijf dan goed roeren, het wil vaak aan de bodem blijven plakken. Kijk voor de kooktijd op de verpakking. Giet het vervolgens af en doe de tagliatelle bij de champignon met spek in de pan en dan mengen.

En dan is je heerlijke simpele pasta klaar!

buon Appetito!

 

Liefs,

5 gedachtes over “Recept ~ pasta met roomsaus

Geef een reactie

