Tips om je blog bij te houden

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Best veel mensen hebben een blog, zo valt er ook over alles wel een blog te vinden. Zo dus ook verschillende ervaringen van verschillende mensen. Maar een blog bijhouden is niet zo makkelijk als een hoop mensen denken. Je moet maar de inspiratie hebben om steeds weer een interessant artikel te bedenken voor je lezers. Natuurlijk is dat niet altijd even makkelijk. Vandaag leek het me leuk een artikel te schrijven over hoe ik dat allemaal doe.

1.Neem vaste dagen

Persoonlijk vind ik dat erg fijn, zo weten je lezers wanneer ze iets van je kunnen verwachten en je weet zelf wanneer je moet zorgen dat je een artikel gemaakt hebt. Zo heb ik gekozen voor de maandag en vrijdag. Twee dagen die redelijk goed te doen zijn en niet te dicht bij elkaar liggen. Vaak schrijf ik mijn artikel voor maandag op zaterdag en mijn artikel voor vrijdag op donderdag.

IMG_0743.JPG

2. Probeer te plannen

Zo heb je voor je zelf een duidelijk overzicht. Zelf vind ik het fijn op momenten dat ik meer inspiratie heb een paar extra artikelen te schrijven en alvast in te plannen, zo heb ik op minder goede momenten toch een artikel klaar staat. Zo voorkom ik teleurstelling bij lezers en blijft mijn blog up to date.

 

3. Blijf vooral je zelf

Ik denk dat het belangrijke is om je daar aan te houden, wat is je blog nou waard als je niet eens je zelf kan zijn. Tja er zijn altijd mensen in de wereld die je onderuit willen halen maar daar moet je geen tijd aan besteden. Als jij zo bent en iets leuk vind moet je er zeker over schrijven! Wat andere zeggen is niet boeiend. Je bent hier tenslotte voor je zelf en voor de mensen die zich aansluiten bij jou verhaal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

4. Gebruik eigen foto’s

 

Niet altijd is dat even makkelijk, maar persoonlijk vind ik het mooier staan als je een foto plaatst die je zelf gemaakt hebt dan eentje van google afbeeldingen. Je blog is tenslotte van jou dus waarom zou je foto’s van andere mensen gebruiken. Natuurlijk snap ik het dat je van sommige dingen zelf geen foto’s hebt en dan iets van google of tumblr opzoekt, dat doe ik zelf soms ook.

 

5. Laat jezelf horen

Tenzij je wil dat niemand leest wat je schrijft, dan is het natuurlijk niet nodig. Maar als je wil dat mensen lezen waar jij over schrijft moet je zorgen dat mensen je zien. Dit kan op verschillende manieren zoals via social media, laat op twitter of op facebook een bericht plaatsen wanneer jou artikel online komt en zorg dat je bericht gezien wordt. Zo krijg je nieuwe bezoekers op je blog en misschien blijven ze wel hangen.

 

Hopelijk vonden jullie te tips handig en hebben jullie er iets aan, iedereen mag het natuurlijk op zijn eigen manier doen maar persoonlijk zijn dit mijn beste tips. Heb jij nog een goede tip?

Liefs,

5 gedachtes over “Tips om je blog bij te houden

Geef een reactie

