My weight battle 

IMG_1562.JPG

Vanaf vandaag wil ik jullie op elke eerste zaterdag van de maand vertellen over mijn battle tegen de kilo’s. Iets waar ik al een langere tijd mee bezig ben en eerder ook best goed ging. Helaas heb ik een terug val gehad in mijn oude patroon. Dit wil ik voorkomen en daarom neem ik jullie mee in mijn zoektocht naar een betere leef stijl. 

Alles eerst ga ik iets heel moeilijk doen, namelijk mijn start gewicht met jullie delen. Mijn start gewicht op 25 januari was 85 kilo. Op dat moment was het geen schrik meer want een maand eerder had ik al geconcludeerd dat ik 7 kilo was aangekomen het afgelopen halve jaar. Maar na een hoop te hebben nagedacht wilde ik er toch wel wat aan doen. Ik wil graag weer lekker in mijn vel zitten ook als ik een bikini aan heb. Mijn streef gewicht voor nu is de 75 kilo, als ik dat behaald heb zal ik kijken of ik nog een ander doel in gedachten neem.

Nu heb je mensen die gaan diëten en allemaal dingen proberen wat in boeken staat. Soms zonder succes, dit geld ook voor mij. Sporten, nee ook niet echt mijn ding. Het is iets wat ik nooit heb gedaan en ook nooit leuk heb gevonden. Ondanks dat ik best wel heb lopen zoeken naar bepaalde dingen. Zo heb ik een keer een dansles mee gedaan met me vriendinnen, wilde ik op korfbal net als me zus en ik heb thuis oefeningen willen doen. Een 3 maanden abonnement van de sportschool, was na een week al niet meer in gebruik… Nee, een doorzetter op gebied van sport ben ik niet.

Helaas heb ik het afgelopen half jaar een terug val gehad en nu wil ik graag jullie gaan meenemen naar hoe ik dit weer terug ga draaien. Zo bedacht ik me dat ik al een halfjaar niet meer had gefietst, ik pak namelijk altijd de scooter. Ik veel snoepjes eet uit de snoeppot of koeken en andere slechte dingen. Ik alleen nog maar frisdrank drink en weinig onderneem.

Dus de eerste veranderingen die ik deze maand heb ondervonden zijn als volgt:

  • Minimaal 1 á 2 keer in de week de fiets pakken
  • Ik hou een eet dagboek bij, dit maakt mij een stuk bewuster van wat ik binnenkrijg
  • Gezonden snacks, zo ontdekte ik de tomaatjes opnieuw
  • Minder suiker in mijn thee (1 in plaats van 2, want zonder vind ik echt vies)
  • Elke dag minimaal 1 á 2 glazen water

 

Ook ben ik samen met mijn moeder een keer wezen zwemmen, in eerste instantie wilde we een uurtje gaan. Maar na een kwartier waren we het zat en wilde we gaan. Uiteindelijk heb ik in totaal een half uur baantjes gezwommen. Dit beviel me wel maar het is er nog niet van gekomen om te gaan.

Ook ontdekte ik de muesli reep met aardbei, appel en yogurt van AH. Normaal ben ik helemaal niet van de zaden en pitjes, maar ik was al een tijdje benieuwd. Het bevalt me goed en het zijn 120 kcal per reep. Een roze koek bevat er 236 kcal, even als voorbeeld.

In de afgelopen maand ben ik al aardig wat kwijt. Zo woog ik op 1 maart 83.0 Kilo. Ik ben dus al 2 kilo kwijt. Een goed begin al zeg ik het zelf. Misschien had het wat meer kunnen zijn, maar ik ben blij met het resultaat. Mijn doel voor volgende maand is om weer 2 kilo kwijt te raken.

Over een maand zal ik jullie weer schrijven, dan zal ik onder andere vertellen wat mijn probleem is met de sportschool en ander gezond eten dat ik heb getest.

Mijn advies voor wie wil afvallen is: Kijk naar jou lichaam en jou manier van leven. Laat de dingen staan die slecht zijn. Elke dag chocolade vervangen door fruit of groente snacks. Beweeg meer, dit hoeft niet perse een sport te zijn. Laat wat vaker de hond uit en pak vaker de fiets of fiets even een blokje om als je eerder klaar bent.

Liefs,

 

3 gedachtes over “My weight battle 

  1. hetlevenvanstephanie zegt:

    Ik kan me helemaal inleven in jouw verhaal aangezien ik ook tegen de kilo’s aan het strijden ben. Ook net weer enkele maanden herval in oude gewoontes gehad en weer wat bijsturen nu maar dat is niet elke dag even makkelijk… Eerlijk van je om je strijd met de kilo’s zo open te delen. Schept een realistisch beeld… 👍💪

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

